414-
CEVAP ; Mütevatir (gerçek bir nakil ile sabit) yedi kıraattan (Kur'ân okunuşundan) herhangi biri
SORU ; Tuhaf ve garib görülecek kıraatlar seçilebilir mi
CEVAP ; Hayir
SORU ; Neden
CEVAP ; Çünkü işin gerçeğini anlayamayacak bazı kimselerin günaha girmelerine sebebiyet verilmiş olabilir
SORU ; Hanefi İmamları, hangi kıraatlarını seçmişlerdir.
CEVAP ; Ebû Amr ile Hafs'ın Asım'dan
415-
CEVAP ; Bir sakınca yoktur.
SORU ; Mukim (ikamet halinde) olan bir kimse için sünnet olan nedir
CEVAP ; Mufassal denilen sûreleri okumaktır.
SORU ; Kıraat mikdarında misafir (yolcu) için sünnet olan, nedir
CEVAP ; Fatiha'dan sonra dilediği bir sûreyi okumaktır.
SORU ; İmam olsun olmasın, mukîm için sünnet olan, sabah ve öğle namazlarında Fatiha'dan sonra ne okunur
CEVAP ; Tıvâl-i Mufassal" denilen Hücurat" sûresinden "Burüc" sûresinin sonuna kadar olan sûreler,
SORU ; ikindi ile yatsı namazlarında ne okunur
CEVAP ; Evsat-ı Mufassal" denilen sûrelerden,"Tarık" sûresinden "Lem yekûn" sûresinin sonuna kadar olan sûreler
SORU ; akşam namazlarında ne okunur
CEVAP ; "Kısar-ı Mufassal" denilen sûrelerden Lem yekûn den sonrası
SORU ; Bu sûrelere "Mufassal" denilmesinin sebebi,nedir
CEVAP ; Birbirlerinden arka arkaya Besmele ile ayrılmış bulunmalarıdır.
416-
CEVAP ; Tam bir sûre okunması daha faziletlidir.
SORU ; Bir sûrenin bir kısmı bir rekâtta, diğer kısmı da öteki rekâtta okunabilir, mi
CEVAP ; Kerahet yoktur.
417-
CEVAP ; Mekruh değildir (Sahih olan görüşe göre)
418-
CEVAP ; Hayir .( Fakat iyisi, bir zaruret olmadıkça böyle okumamaktır.)
SORU : Namazın bir rekâtinde bir sûrenin başından veya ortasından, diğer rekâtinde de kısa bir sûre okumakta kerahet var mıdır
CEVAP ; Hayir .( Fakat iyisi, bir zaruret olmadıkça böyle okumamaktır.)
419-
CEVAP ; Mekruh değildir.
SORU ; Arada bir sûrenin bulunması
CEVAP ; Mekruhtur.
SORU ; Terk edilen bu sûre, önce okunan sûreden en az üç âyet mikdarı uzun olursa
CEVAP ; Mekruh olmaz
420-
CEVAP ; Mekruh değildir. (Fakat iyisi, bir zaruret olmadıkça geçmemektir.)
421-
CEVAP ; Hayir
SORU ; Arada bir veya birkaç sûre bırakılmış olursa mekruh olur.mu
CEVAP ; Evet
SORU ; Farz namazlarda böyle iki sûrenin bir rekâtta toplanabilir mi
CEVAP ; Toplanmaması daha iyidir.
422-
CEVAP ; Mekruhtur
SORU ; . Aralarında üç âyet bulunsa
CEVAP ; Mekruhtur
SORU ; Eğer yanılarak böyle bir geçiş yapılmış olur da sonra hatırlanırsa,
CEVAP ; Bu âyetler sıraları üzere yeniden okunur.
423-
CEVAP ;
Eğer tam bir duraklama ile durduktan sonra başka âyete başlanmışsa, namaz bozulmaz.
ناسن لْا
ن إ رصعلاو denildikten sonra:
مئ عن
ئ فلراربلاا ن ا âyet-i kerîmesini okumak gibi.
Fakat duraklama yapılmaksızın okunan âyete başka bir âyet bitiştirilmiş ise bakılır: Eğer manâ değişmemişse, yine namaz bozulmaz. لازن سودر فلا تا نج مهل تناك تاح لا صلاول معواونما ني ذ لا ن ا
Yerine ىنسحلاءازج
مهلف تاح لاصلااول معواونما ني ذ لا ن ا okumak gibi. Fakat manâ değişmişse, bütün fıkıh alimlerine göre namaz bozulur. Yukarıdaki âyet-i kerîmeyi: ةي ربلارش مه تاح لا صلااول معواونما ني ذ لا ن ا ھekilde okumak gibi
424-
CEVAP ; Eğer yalnız başına kılınan bu namaz bir nafile namaz ise mekruh olmaz.
SORU ; Farz namaz ise,
CEVAP ; Unutmak veya başka bir sûre bilmemek gibi bir özrü bulunmadıkça mekruh olur.
SORU ; Bir sûre bir rekâtta iki defa okunsa
CEVAP ; Eğer yalnız başına kılınan bu namaz bir nafile namaz ise mekruh olmaz.
SORU ; Farz namaz ise,
CEVAP ; Unutmak veya başka bir sûre bilmemek gibi bir özrü bulunmadıkça mekruh olur.
SORU ; Bir sûre iki rekâtta da okunsa bakılır:
CEVAP ; Eğer yalnız başına kılınan bu namaz bir nafile namaz ise mekruh olmaz.
SORU ; Farz namaz ise,
CEVAP ; Unutmak veya başka bir sûre bilmemek gibi bir özrü bulunmadıkça mekruh olur.
425-
CEVAP ; Evet
SORU ; Neden
CEVAP ; Çünkü tekrar etmek, geriye dönüp okumaktan daha iyidir.
SORU ; Hatim ile namaz kılan bir kimse, birinci rekâtta "Muavvizeteyn" sûrelerini okumuş ise, ikinci rekâtta Fatiha'dan sonra ne okur
CEVAP ; Bakara sûresinden bir mikdar okur.
426-
CEVAP ; Mekruhtur
SORU ; Kasden yapılmazsa
CEVAP ; Mekruh olmaz.
SORU ; Okunmaya başlanmış ise terk edilebilir mi.
CEVAP ; Hayir
SORU ; Nafile namazlarda mekruh mudur
CEVAP ; Mekruh olmayacağını söyleyenler de vardır.
427-
CEVAP ; Mekruhtur.
428-
CEVAP ; Mekruhtur.
SORU ; Okunan âyetleri ve sûreleri namaz içinde parmakla saymak da İmam Azam'a gِre
CEVAP ; Mekruhtur.
SORU ; İki imama göre
CEVAP ; Bir sakınca yoktur.
429-
CEVAP ; Mekruhtur.
Ancak Peygamber Efendimizden nakledilmiş bir hadîs varsa mekruh olmaz. örnek: Bir rivayete göre Peygamber Efendimiz vitir namazının birinci rekâtında "A'lâ" sûresini, ikinci rekâtında "Kâfirûn" sûresini ve üçüncü rekâtında da "İhlâs" sûresini okumuşlardır.
SORU ; İmam Muhammed'e göre,
CEVAP ; Yalnız teravih namazlarında birinci rekâtlar, ikinci rekâtlardan daha uzun olabilir.
430-
CEVAP ; Mekruhtur.
SORU ; Nafilelerde üçüncü rekâtları birinci ve ikinci rekâtlardan uzun tutmak
CEVAP ; Kerahet yoktur.
SORU ; Neden
CEVAP ; çünkü nafilelerde her iki rekât müstakil bir namaz sayılır.
431-
CEVAP ; mekruhtur.
SORU ; Yalnız başına nafile namaz kılanın bu şekilde dua etmesinde
CEVAP ; Bir sakınca görülmemektedir.
432-
CEVAP ; Hemen rükûa gitmeli,
SORU ; Başka bir âyete veya sûreye geçebilir mi
CEVAP ; Hayir
SORU ; Henüz sünnet mikdarı okumamışsa, başka bir yere geçebilir mi
CEVAP ; Kerahet olmaz.
433-
CEVAP ; Yavaşça ve harfleri belirterek
SORU ; Teravih namazlarında ise,nasıl bir kıraat yapmalıdır.
CEVAP ; Yavaş ve sür'atli okuyuş arasında
SORU ; Diğer gece namazlarında
CEVAP ; sür'atle okunabilir.Fakat mana anlaşılabilecek şekilde olmalı ve tecvid hatası bulunmamalıdır.
434-
SORU ; Namazda ve namaz dışında sesli olarak Kur'ân okunurken, sadece sesi güzelleştirmek ve okuyuşu süslemek için makamla okumak nasıl kabul edilmi؛tir.
CEVAP ; İyi çünkü bir hadîs-i şerîfde: "Kur'ân-ı Kerîm'i seslerinizle bezeyiniz" buyurulmuştur.
Yeter ki bununla mana değişmesin, kelimelerin aslı bozulmasın ve tecvid kurallarına uyulsun. Harfler uzatılarak bir harf, iki harf gibi okunmasın. Bazı müezzinlerin namazda tebliğ görevini yaparken
fazla bir elif daha ilâve ederek:
دمحلا
كلان بار demeleri bu nevidendir.
بر
Allah,
بار
ise, üvey baba demektir. Mana değişikliğinden dolayı namazı bozacağından, bu gibi nağmelerden kaçınmak lâzımdır.
Sonuç: Yapılan nağmeden dolayı Kur'ân kelimelerinin manaları değişirse namaz bozulur. Fakat "Med" ve "Lin" denilen harflerde değişiklik aşırı derecede olmazsa namaz bozulmaz. Aşırı derecede olursa namaz bozulur, isterse mana değişmesin. (*)
(*) Harekesiz olan Elif harfinin üstünde üstün olursa, Vav harfinin üstünde ötre olursa, ye harfinin harekesi esre olursa bu harfler birer med harfleri olur.
ان بر ني م لسم نون مؤم kelimelerinde olduğu gibi.
Vav ve ye harflerinin evvelindeki harf üstün ve kendileri sakin olursa, bu harflerden her biri bir "lîn" harfi olur. بيغ فوح kelimelerinde olduğu gibi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder